Kolorowa mozaika kultur, języków i tradycji w kraju klonowego liścia i grizzly. Sławny rejs do czoła wodospadu Niagara. Zobaczymy najstarsze miasto Ameryki Północnej - Quebec City. Odbędziemy wędrówkę po Maligne, najciekawszym kanionie gór Skalistych.

 

 

  • 1 dzień

    Wylot z Polski / Toronto

    Spotkanie z pilotem i grupą na lotnisku Chopina w Warszawie. Przelot do Toronto. Transfer do hotelu. Nocleg w Toronto.

      
  • 2 dzień

    Toronto

    Po śniadaniu rozpoczniemy zwiedzanie Toronto. Ta dynamicznie rozwijająca się metropolia, będącej handlowym i finansowym centrum Kanady, została uznana za najbardziej wielokulturowe miasto świata. Przed nami objazd miasta podczas którego można zobaczyć: CN Tower o wysokości 553 m, dawniej najwyższej wolnostojącą konstrukcję świata (wejście dla chętnych dodatkowo płatne, ok. 42 CAD). Stary i nowy ratusz (City Hall), budynek Parlamentu, Uniwersytet, największe centrum handlowe Ontario Eaton Centre, Yorkville – modna, zamożna, artystyczna dzielnica. Część zwiedzania odbędzie się spacerem aby lepiej poczuć serce miasta. Po południu czas wolny na samodzielne odkrywanie miasta. Nocleg w Toronto.

      
  • 3 dzień

    Toronto / Wodospad Niagara

    Po śniadaniu przejedziemy do miejscowości Niagara Falls. Po drodze zatrzymamy się w urokliwym miasteczku Niagara-On-The-Lake, które jest idealnym miejscem na zakup oryginalnych, kanadyjskich pamiątek. Po dojechaniu do wodospadu czeka na nas rejs do czoła wodospadu statkiem Hornblower (dawniej Maid of the Mist). Będzie też czas wolny na spacer przy wodospadach, zdjęcia i na zakupy lub opcjonalne atrakcje (widokowy przelot helikopterem, przejazd gondolą nad rzeką, spacer skalnym tunelem pod czoło wodospadu). Po całym dniu wrażeń przejazd na nocleg.

        
  • 4 dzień

    Niagara / Ottawa

    Przejazd do stolicy Kanady – Ottawy (odległość około 500 km). Po drodze zatrzymamy się w Kingston – pierwszej kanadyjskiej stolicy. Następnie przejedziemy do Rockport, gdzie rozpocznie się godzinny rejs po rzece św. Wawrzyńca w malowniczym rejonie Parku Narodowego 1000 Wysp, gdzie w naturalne piękno krajobrazu wkomponowane są rezydencje bogatych ludzi Ameryki. Kolejne miejsce to Ottawa. Zwiedzanie stolicy Kanady, znanej z doskonałych galerii i muzeów, a przede wszystkim roli reprezentacyjnej zaczniemy od oglądania najważniejszych budynków jak Parlament czy Laurier House – dawna siedziba premierów Kanady. Pospacerujemy po Sparks Street. Zatrzymamy się przy Rideau Hall – rezydencji Gubernatora Generalnego. Przejedziemy wzdłuż wybudowanego w 1832 roku kanału Rideau, łączącego Ottawę z Kingston (w sumie 202 km długości). Czas wolny spędzimy na Byward Market. Jest to serce towarzyskie miasta i jednocześnie targ miejski, gdzie znajdują się stoiska z kuchnią świata, restauracje, puby. Wieczorem fakultatywnie można udać się w rejs po rzece Ottawie z komentarzem miejscowego przewodnika (cena około 30 CAD). Nocleg w Ottawie.

        
  • 5 dzień

    Ottawa / Québec

    Dalsza podróż to przejazd do rejonu Québec (odległość 445 km). Zwiedzanie Québec, miasta malowniczo położonego nad rzeką św. Wawrzyńca, które jest najstarszym miastem w Ameryce Północnej, w pełni otoczonym murem obronnym, a jego stara część znajduje się na liście . Udamy się na zwiedzanie miasta z przewodnikiem miejskim. Przespacerujemy się po najstarszych ulicach Ameryki północnej, gdzie brukowane uliczki w połączeniu z architekturą XVII i XVIII wieku tworzą niepowtarzalny klimat. Zobaczymy perełkę Quebecu, czyli hotel Fairmont Le Château Frontenac, podobno najczęściej fotografowany hotel na świecie. Hotel wygląda jak zamek wybudowany na szczycie klifu z widokiem na rzekę. Przy samym hotelu przebiega promenada Terrasse Dufferin o długości 425 m. wzdłuż której oprócz widoku na rzekę można posłuchać ulicznych artystów. Podczas naszego spaceru zobaczymy też Równinę Abrahama, Cytadelę, urokliwą ulicę Petit Champlain i inne najważniejsze miejsca tego ciekawego miasta. Na koniec zjemy kolację w lokalnej restauracji. Wieczorem chętni będą mogli udać się na wieczorny spacer po tym najbardziej europejskim mieście Kanady. Nocleg w Québecu.

        
  • 6 dzień

    Québec / Montreal

    Po śniadaniu ruszamy dalej. Tym razem do Montrealu (odległość 255 km). Jeżeli czas pozwoli przejedziemy do kanionu św. Anny na spacer po spektakularnych, wiszących mostach i zatrzymamy się przy przepięknej Bazylice św. Anny w Sainte-Anne-de-Beaupré, najstarszym miejscu pielgrzymkowym na kontynencie amerykańskim. Pierwsze pielgrzymki miały tu miejsce w 1658 r. Udamy się na spacer wokół wodospadu Montmorency, który jest o 30 m wyższy niż wodospad Niagara. Po dojechaniu do Montrealu, zaczniemy zwiedzanie z przewodnikiem miejskim. W programie będzie m. in.: bazylika Notre Dame, Uniwersytet Mc Gill, Stare Miasto i wizyta w podziemnym mieście. Nocleg w Montrealu.

        
  • 7 dzień

    Montreal / Calgary / Banff

    Tego dnia żegnamy się z Kanadą wschodnią. Jedziemy na lotnisko skąd polecimy do Calgary – największego miasta prowincji Alberta, gdzie zaczniemy naszą przygodę z Górami Skalistymi. Po dotarciu na miejsce, zaczniemy krótkie zwiedzanie Calgary: przespacerujemy się pasażem Stephen’s Avenue Mall, następnie przejedziemy obok obiektów olimpijskich i udamy się w kierunku Banff doliną rzeki Bow, którędy od 10 000 lat przebiega naturalny szlak komunikacyjny łączący Góry Skaliste z preriami. Banff i Lake Louise to niewielkie miasteczka, pełniące rolę centrów turystycznych na terenie Parku Narodowego Banff, z niezliczoną liczbą małych restauracji, kawiarni i sklepów z pamiątkami inspirowanymi sztuką plemion indiańskich. Nocleg w Banff lub w Canmore.

        
  • 8 dzień

    Park Narodowy Banff

    Ten dzień poświęcimy poznawaniu uroków Banff. Park Narodowy Banff słynie z kryształowo czystych jezior o zadziwiających kolorach. Światło odbijając się od rozpuszczonych w wodzie osadów z topniejących lodowców przybiera barwy od nefrytowej zieleni po lazurowy błękit. Jednym z najpiękniejszych jezior jest położone na wysokości 1730 m n.p.m. Lake Louise. Zostało tak nazwane na cześć córki królowej Wiktorii. Nad jego brzegiem wzniesiono znany z pocztówek, przypominający pałac, luksusowy hotel Fairmont Chateau Lake Louise. W Banff można fakultatywnie wjechać kolejką gondolową na szczyt Góry Sulphur z przepięknym widokiem na okolice i wodospad na rzece Bow (cena około 60 CAD). Nocleg w Banff lub w Canmore.

        
  • 9 dzień

    Park Narodowy Banff / Jasper / Valemount

    Wyjazd z Banff w kierunku Jasper przez Góry Skaliste, najpiękniejszą kanadyjską drogą lodowcową Icefields Parkway. Po drodze przystanki w najciekawszych miejscach. Wizyta w Columbia Ice Fields, jednym z największych lodowców na południe od Arktyki. Wjazd pojazdem „snoCoach” na szczyt Lodowca Athabasca. Kolejny przystanek na krótki trekking do wodospadu Athabasca. Nocleg w Jasper lub Valemount.

          
  • 10 dzień

    Jasper / Sun Peaks

    Po śniadaniu udamy się na krótki trekking (ok. 1-2 godz.) po kanionie Maligne, uważanym za najciekawszy kanion w rejonie kanadyjskich Gór Skalistych. Następnie przejazd do Sun Peak przez Wells Grey Provincial Park. Przejazd obok góry Robson, najwyższego szczytu Gór Skalistych (3954 m n.p.m). Podczas przejazdu mija się strefę zmiany czasu i cofa zegarki o godzinę. Nocleg w Sun Peaks.

          
  • 11 dzień

    Sun Peaks / Vancouver

    Wyjazd z Sun Peaks do Vancouver (odległość 420 km). Po przyjeździe do Vancouver i krótkim odpoczynku, popołudniowe zwiedzanie miasta, zwanego miastem ogrodów, malowniczo wciśniętego między pasmo Gór Nadbrzeżnych a Pacyfik. Wizyta w największym na kontynencie amerykańskim parku miejskim im. Stanley’a gdzie można zobaczyć totemy będące istotną częścią dziedzictwa kulturowego rdzennych społeczności, szczególnie tych zamieszkujących wybrzeże Północno-Zachodniego Pacyfiku. Spacer po najstarszej dzielnicy miasta – Gastown oraz wokół kompleksu portowego uznanego za perełkę architektoniczną – Canada Place. Nocleg w Vancouver.

        
  • 12 dzień

    Vancouver

    Czas wolny. Nocleg w Vancouver. Dla chętnych dodatkowo płatna przeprawa promem na wyspę Vancouver i przejazd do miasta Victoria, stolicy Kolumbii Brytyjskiej. Zwiedzanie tego urokliwego, wyspiarskiego miasta gdzie stara architektura łączy się ze współczesnością. Powrót do Vancouver.

      
  • 13 dzień

    Vancouver

    Czas wolny do wylotu. Transfer na lotnisko. Wylot do Warszawy z przesiadką.

        
  • 14 dzień

    Powrót do Polski

    Przylot do Warszawy.

      

Cena obejmuje:

  1. Przelot na trasie Warszawa - Toronto, Vancouver - Warszawa z przesiadkami w portach lotniczych oraz przelot Montreal - Calgary.
  2. Przejazdy mikrobusem lub autokarem wg programu.
  3. Zakwaterowanie w hotelach ***/**** w pokojach 2-os. z łazienką (2 osoby w pokoju). W górach noclegi w obiektach typu lodże.
  4. Bilety wstępu do zwiedzanych obiektów wymienionych w programie.
  5. Opiekę polskiego pilota grupy na całej trasie wycieczki oraz lokalnych przewodników lub opieka pilota-przewodnika na całej trasie wycieczki.
  6. Posiłki (ilość wskazuje cyfra w ikonce przy każdym dniu programu).
  7. Ubezpieczenie KLiA (w tym ryzyko powikłań i zaostrzeń chorób przewlekłych), NNW i bagażu.
  8. Opłaty lotniskowe oraz opłatę za wystawienie biletu.
  9. Opłatę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
  10. Opłatę na Turystyczny Fundusz Pomocowy.
  11. Podatek VAT.

 

Cena nie obejmuje:

  1. Dodatkowych posiłków.
  2. Napojów do posiłków.
  3. Elektronicznego zezwolenia na wjazd do Kanady (7 CAD, płatne w Polsce).
  4. Napiwków dla lokalnych przewodników i kierowców (90 CAD, płatne w Kanadzie).
  5. Udziału w wycieczkach i zajęciach fakultatywnych nie objętych programem zwiedzania.
  6. Usług tragarzy na lotniskach i w hotelach.


Wymagania dot. paszportu RP:

Paszport musi być ważny minimum 6 miesięcy od daty powrotu do Polski oraz posiadać co najmniej 1 wolną stronę.

Osoby podróżujące z paszportem  RP do Kanady  w celach turystycznych obowiązuje porozumienie o zniesieniu obowiązku wizowego. Wymagane jest elektroniczne zezwolenie na wjazd do Kanady.

 

Standardowe ubezpieczenie CT Poland w podróży w zakresie kosztów leczenia wynosi 100 000 EUR

W przypadku chęci podniesienia sumy ubezpieczenia do 300 000 EUR prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta:

info@ctpoland.com.pl, tel. 22 6545133

Biuro Podróży CT Poland gwarantuje swoim klientom stałość cen po zawarciu umowy uczestnictwa. Podane ceny uwzględniają wszystkie koszty związane z udziałem w wycieczkach CT Poland

Czekamy na pierwsze opinie naszych Klientów. Czy chcesz być jednym z nich?

Ze względów praktycznych wskazane jest zabranie najczęściej stosowanych w domu leków. Apteczka podróżna powinna zawierać środki przeciw komarom, dezynfekujące, plastry, leki przeciw biegunce i przeziębieniu.

Leki zażywane regularnie (codziennie lub co kilka dni) należy ZAWSZE wkładać do bagażu podręcznego). Jeśli w bagażu podręcznym planują Państwo przewozić igły do podawania leku, wówczas niezbędne będzie zaświadczenie w języku polskim i angielskim wydane przez lekarza, zaświadczające o konieczności podania leku, poświadczone pieczątką.

Ideą CT Poland jako biura specjalizującego się w organizacji wycieczek jest jak najpełniejsza prezentacja odwiedzanego kraju. Wiele imprez oferowanych przez inne biura jako opcjonalne punkty programu, u nas wliczone są w cenę imprezy. Bogate programy stwarzają stosunkowo mało okazji do ich fakultatywnego uzupełniania. Oferowane na miejscu fakultety stanowią propozycję lokalnych przewodników i mogą odbywać się tylko pod warunkiem zrealizowania głównych punktów programu. Cena wycieczek fakultatywnych uzależniona jest od ilości osób  w nich uczestniczących.

Pierwszego dnia wycieczki na ręce pilota należy przekazać kwotę na zwyczajowe napiwki dla lokalnych przewodników oraz kierowców. W cenę wycieczki nie są wliczone napiwki za usługi bagażowe w hotelach. Poza branżą turystyczną dawanie napiwków jest powszechnie przyjęte w hotelach, restauracjach, taksówkach, salonach fryzjerskich i stanowi 15-20% ceny.

Językiem urzędowym jest język angielski oraz francuski, oraz w prowincji Nunavut dodatkowo Inuktitut, tradycyjny język Inuitów.

Większość Kanadyjczyków potrafi się porozumiewać po angielsku (ok. 60%) lub francusku (ok. 23%) w stopniu komunikatywnym – większość ludzi jednak rozumie oba języki. Największym skupiskiem ludności francuskojęzycznej jest prowincja Québec i tu podstawowa znajomość języka francuskiego może okazać się konieczna, gdyż na obszarach wiejskich wiele osób nie rozumie w ogóle języka angielskiego. W pozostałych regionach kraju większość mieszkańców posługuje się językiem angielskim.

W Kanadzie jest inne napięcie prądu niż w Europie: 100 V, prąd zmienny (60 Hz). Większość nowoczesnych sprzętów działa przy niższym napięciu. Przydatne mogą być adaptatory do przyborów elektrycznych z Europy lub innych krajów, które mają inne napięcie prądu. Kontakty są inne niż w Polsce. 

Wtyczki typy A (dwa płaskie równoległe bolce) i B (wtyczka z dwoma równoległymi płaskimi bolcami oraz z kołkiem uziemiającym).

W Ameryce pasmo częstotliwości używanej w sieci GSM różni się od tej obsługiwanej w Europie. Dla Kanady i USA częstotliwość ta wynosi 850 MHz i 1900 MHz. Pasmo 1900 MHz obsługiwane jest w miastach, zaś pasmo 850 MHz na terenach wiejskich. Należy upewnić się więc, czy telefon, który posiadamy, obsługuje wymienione częstotliwości.

Prosimy dowiadywać się u swoich operatorów o stawki połączeń oraz możliwość korzystania z Internetu.

W Kanadzie palenie jest zabronione w przestrzeni publicznej oraz w większości restauracji. Niektóre restauracje mają wydzielone strefy dla palących.

Obecnie w Kanadzie obowiązuje średni (w 5-stopniowej skali) stopień zagrożenia terrorystycz-nego. Oznacza to, że zamach terrorystyczny jest, zdaniem władz miejscowych, możliwy. Ten poziom zagrożenia utrzymuje się od października 2014 roku. Wyższy poziom alertu terrory-stycznego wiązać się może z zaostrzonymi środkami bezpieczeństwa, np. zwiększeniem obec-ności pracowników ochrony w miejscach publicznych czy wzmożeniem kontroli na granicach. Więcej informacji, w tym informacja nt. stopnia zagrożenia terrorystycznego jest dostępna na stronie rządu Kanady (https://www.canada.ca/en/services/defence/nationalsecurity/terrorism-threat-level.html). W Kanadzie na ogół nie występują poważniejsze zagrożenia przestępczością, aczkolwiek w wielkich miastach są mniej bezpieczne dzielnice, których nie należy zwiedzać po zmroku. Przyroda może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia turystów, którzy udają się na wycieczki w plener (zwłaszcza na obszarach o niewielkim zaludnieniu). Często nawet tereny tuż za miastem (góry i lasy) bywają niebezpieczne ze względu na brak dróg i słabo zagospodarowane szlaki turystyczne, na których łatwo zabłądzić. Żyjące tu, często blisko siedzib ludzkich, dzikie zwierzęta (niedźwiedzie, pumy, wilki, kojoty, skunksy itp.), w sytuacji zagrożenia mogą zaatakować. Na wybrzeżu Pacyfiku niebezpieczne są niespodziewane wysokie fale (zdarzają się nieszczęśliwe wypadki, gdy fale zmywają turystów ze skał do oceanu). Kanada leży w strefie aktywnej sejsmicznie. Od lipca do listopada występuje zagrożenie huraganami.

Wyjeżdżających do Kanady nie dotyczą obowiązkowe szczepienia. Do zalecanych szczepień należą wirusowe zapalenie wątroby typu A i B, błonica, tężec i polio, a także dur brzuszny.

W razie potrzeby skorzystania z miejscowych usług medycznych należy zgłosić się do pilota, bądź bezpośrednio do centrum alarmowego Ubezpieczyciela (numer telefonu znajdą Państwo na karcie alarmowej, którą przekaże Państwu pilot wycieczki).

Na wypadek konieczności skorzystania z porady medycznej lub hospitalizacji koszty do 100 EUR z reguły pokrywa sam poszkodowany. Rachunki (należy pamiętać, aby zawsze o nie poprosić) rozliczane są po powrocie do Polski. Przed podróżą zalecamy wykonanie wszelkich niezbędnych badań oraz przeglądu stomatologicznego.

Na dworcach, lotniskach i w hotelach można wymienić bez problemu euro, funty oraz dolary amerykańskie (ale nie złotówki) na dolary kanadyjskie – kursy wymiany mogą być jednak bar-dzo niekorzystne, a do tego wymiana może zostać obciążona opłatą 1-2% od transakcji. Kana-dyjskie banki nie wymieniają walut europejskich. Najkorzystniej jest przywieźć dolary kanadyjskie ze sobą. W większości wypadków wypłata gotówki z bankomatu będzie przeliczona po bardziej ko-rzystnym kursie, niż wymiana gotówki - bankomaty akceptują większość kart Visa, Visa Elec-tron oraz Maestro. Warto posiadać kartę bankomatową, dla której bank nie pobiera prowizji od wypłat gotówki za granicą. W miejscach popularnych turystycznie można również płacić dolarami amerykańskimi – jed-nak w takich wypadkach kurs, po którym przeliczane są wartości towarów, może być bardzo niekorzystny.

Różnica flory bakteryjnej może być kłopotliwa dla osób o zwiększonej wrażliwości. Należy pamiętać, aby często myć i dezynfekować ręce.

Tempo zwiedzania dostosowane jest do kondycji przeciętnego turysty.

W Kanadzie nie ma zagrożeń sanitarno-epidemiologicznych. Dostęp do opieki medycznej nie nastręcza trudności, aczkolwiek wymaga długiego oczekiwania, zwłaszcza na wizytę u specjalisty. Opłaty za standardową wizytę u lekarza wynoszą ok. 80 - 100 CAD. Wizyta u stomatologa: założenie plomby, usunięcie zęba kosztuje od 100 CAD; leczenie kanałowe i inne - od 500 CAD. Średni koszt doby w szpitalu obejmujący opiekę medyczną wynosi ok. 1500-2000 CAD (bez kosztów operacji i innych zabiegów). Przewiezienie chorego karetką pogotowia i zabieg na pogotowiu może kosztować ok. 500 CAD.

Aby ustrzec się chorób należy dbać o higienę osobistą, unikać żywności niewiadomego pochodzenia i pić wyłącznie napoje zamknięte fabrycznie. 

Na temat mniejszości seksualnych i etnicznych należy wypowiadać się bardzo oględnie; określenia Indianie i Eskimosi uchodzą za obraźliwe (Indian nazywa się członkami pierwszych narodów, Eskimosów - Inuitami). Niedopuszczalne jest używanie określeń wskazujących na dyskryminowanie z powodu pochodzenia lub przynależności etnicznej. Kanada jest krajem szanującym swą wieloetniczność i wielokulturowość, gdzie bardzo zwraca się uwagę na tzw. poprawność polityczną.

Polonia kanadyjska liczy ok. 1mln osób i stanowi jedną z większych grup etnicznych; skupiona jest głównie w aglomeracji Toronto  Mississauga, w Edmonton, Montrealu i Vancouver.

Wyroby alkoholowe i tytoniowe sprzedawane są osobom, które ukończyły 19 lat (w prowincjach Alberta, Manitoba i Quebec - 18 lat). Wstęp do lokali, w których podawane są napoje alkoholowe, dozwolony jest również od 19. roku życia (w Albercie, Manitobie i Quebecu - od 18 lat). Nie wolno spożywać alkoholu w miejscach publicznych innych niż bary ani na otwartej przestrzeni, z wyjątkiem posesji prywatnych. Niedozwolone jest posiadanie w kabinie pasażerskiej samochodu otwartych lub napoczętych napojów alkoholowych. W większości prowincji obowiązuje zakaz palenia tytoniu w miejscach publicznych.

W prowincji Quebec poza dużymi miastami, zwłaszcza w części północnej, turysta może mieć trudności z porozumiewaniem się w języku angielskim, gdyż większość mieszkańców posługuje się wyłącznie językiem francuskim. Napisy przy drogach i na tablicach informacyjnych często są wyłącznie po francusku.

Uczestnik imprezy organizowanej przez Biuro Podróży CT Poland jest ubezpieczony
w  Towarzystwie Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska S.A. Ubezpieczenie obejmuje pokrycie kosztów leczenia i pomoc w podróży (assistance) do 140 000 PLN na każde zdarzenie (w tym, na podstawie dodatkowej umowy zawartej pomiędzy Biurem Podróży CT Poland a TUiR Allianz, ryzyko zaostrzeń i powikłań chorób przewlekłych); wypłatę świadczenia związanego z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu z tytułu następstwa nieszczęśliwego wypadku do 10 000 PLN; pokrycie kosztów utraty lub opóźnienia dostarczenia bagażu podróżnego do 1000 PLN. Szczegółowe informacje można znaleźć w „Ogólnych warunkach ubezpieczenia w podróży zagranicznej GLOBTROTER”. Prosimy o dokładne zapoznanie się z warunkami ubezpieczenia, w szczególności z częścią „Wyłączenia odpowiedzialności”.

Podczas podróży niezbędnym dokumentem będzie paszport. Paszport musi być ważny 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Prosimy pamiętać o zabraniu paszportu na lotnisko.

Skrócone przepisy celne i dewizowe dotyczące RP znajdą Państwo na stronie www:

http://www.mf.gov.pl

Odwiedzający Kanadę mogą przywieźć bez opłat celnych: rzeczy osobiste; do 1,5 l wina lub 1.14 l innego alkoholu albo 8.5 l piwa (jeżeli podróżujący ukończył 18 lat w przypadku wjazdu do Alberty, Manitoby i Quebec i 19 lat w przypadku wjazdu do pozostałych prowincji); do 200 szt. papierosów, oraz 50 szt. cygar i 200 g tytoniu (jeżeli podróżujący ukończył 18 lat), prezenty dla mieszkańców Kanady o jednostkowej wartości nie przekraczającej 60 CAD (z wyjątkiem alkoholu, papierosów i próbek reklamowych). Wwożone zwierzęta domowe i rośliny podlegają ścisłej kontroli sanitarnej i celnej. Nie wolno wwozić zwierząt chronionych i wykonanych z nich rzeczy. Wwożenie żywności podlega dużym ograniczeniom (dotyczy to np. wędlin) lub jest wręcz zakazane (np. świeże owoce). Produkty te należy zgłosić do kontroli celnej. Za zatajenie przewozu produktów żywnościowych grozi kara grzywny lub skierowanie sprawy do sądu kryminalnego. Przed wjazdem do Kanady wypełnia się deklarację celną, w której należy zgłosić walutę powyżej 10 tys. CAD (nie ma ograniczeń we wwozie i wywozie walut, ale można spotkać się z żądaniem przedstawienia dokumentów potwierdzających źródło ich pochodzenia - dokument bankowy). Bagaże mogą być prześwietlane i kontrolowane.

Kanadyjskie służby celne są bardzo restrykcyjne.

W Kanadzie do prawie wszystkich towarów  i usług doliczany jest podatek federalny GST / HST w wysokości od 5 do 15% (w zależności od prowincji). W kilku prowincjach może być również naliczany  podatek prowincjonalny PST. Odwiedzający Kanadę nie mają prawa do zwrotu podatku GST/HST. Począwszy od 2007 roku Kanada wprowadziła program wspierania grup turystycznych. W ramach tego programu obcokrajowcy mają prawo do ubiegania się o zwrot podatku na pewne zakupy związane z wykupionymi pobytami. Więcej informacji na ten temat dostępne jest na stronie  internetowej: www.cra-arc.gc.ca

Przepisy prawne

W Kanadzie za przemyt narkotyków grożą surowe kary - do dożywocia włącznie. Za handel narkotykami i ich posiadanie, jak również za posiadanie instrukcji i urządzeń do produkcji narkotyków grozi kara pozbawienia wolności. Od 17 października 2018 Kanada legalizuje handel, używanie i posiadanie marihuany. Szczegółowe informacje dostępne są na rządowej stroniehttps://www.canada.ca/en/health-canada/services/drugs-medication/cannabis.html

WAŻNE: legalizacja posiadania marihuany w Kanadzie nie zmienia dotychczasowych zasad w ruchu granicznym. Wywóz/przywóz marihuany lub produktów pochodnych z/do Kanady jest nielegalny i przemyt może skutkować surowymi karami.

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Kanadzie

443 Daly Avenue,Ottawa, Ontario, K1N 6H3
http://www.ottawa.msz.gov.pl; Tel. (613) 789-0468; Fax. (613) 789-1218

e-mail: ottawa.info@msz.gov.pl

Godziny pracy Ambasady:
poniedzialek - piatek : 8.15 - 16.15
 

Wydział Konsularny Ambasady RP w Ottawie - sprawy konsularne 
443 Daly Avenue, Ottawa , Ontario K1N 6H3, wejście od ulicy Wurtenburg
tel. (613) 789-0468 wew. 24 lub 50 ; fax: (613) 789 8835;
telefon alarmowy (613) 866-2015 -wyłącznie w sprawach wymagających natychmiastowej pomocy konsula
e-mail: ottawa.amb.wk@msz.gov.pl

Dni i godziny przyjęć: pon. – piątek 10.00 – 13.00

Urząd jest nieczynny w święta kanadyjskie oraz polskie.  

Kompetencje terytorialne obejmują:
terytorium miasta stołecznego Ottawy wraz z należącym do Prowincji Quebec miastem Hull/Gatineau oraz należące do Prowincji Ontario hrabstwa: Ottawa-Carleton, Lanark, Prescot-Russel, Stormont-Dundas-Glengarry, Leeds-Grenville, Frontenac, Lennox oraz Addington i Renfrew

Konsulem jest: Aleksandra Kucy

Konsulat RP w Montrealu

3501 avenue du Musee, Montreal, Quebec H3G 2C8
tel. +1 514 840 6080  fax. +1 514 285 88 95

telefon dyżurny +1 (438) 395 2708  - wyłącznie w sprawach wymagających natychmiastowej interwencji konsula

e-mail: montreal.info@msz.gov.pl; http://www.montreal.mfa.gov.pl

 

Dni i godziny przyjęć: wtorki 14.00 - 16.00, poniedziałki, środy, czwartki i piątki: 10.00-12.00.Na spotkanie z konsulem należy umówić się przez stronę www.e-konsulat.gov.pl.

 Biuro jest nieczynne w święta kanadyjskie, Quebck oraz polskie: Święto Objawienia Pańskiego 6 stycznia, Święto Pracy 1 maja, Święto Konstytucji 3 maja, Święto Ciała i Krwi Pańskiej – ruchome,  Święto Wniebowzięcia NMP 15 sierpnia, Dzień Wszystkich Świętych 1 listopada, Święto Niepodległości 11 listopada.

Zasięg okręgu konsularnego: Quebec, Nowa Szkocja, Wyspa Księcia Edwarda, Nowa Fundlandia i Labrador, Nowy Brunszwik.

 

Szef placówki: Konsul  Generalny Dariusz Wiśniewski 

Konsulat Generalny RP w Toronto
2603 Lake Shore Blvd. West, Toronto, Ontario M8V 1G5
tel. (416) 252-5471; fax (416) 252-0509
e-mail: toronto.info@msz.gov.pl; http://www.toronto.msz.gov.pl

Dni i godziny przyjęć: środy 14.00-18.00, poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki: 9.00-13.00.
Biura Konsulatu są nieczynne w święta kanadyjskie oraz polskie.

Kompetencje terytorialne obejmują prowincje:
Ontario (z wyjątkiem obszaru należącego do kompetencji Wydziału Konsularnego Ambasady), Manitoba, Saskatchewan i Nunavut.

Szef placówki: Konsul  Generalny Krzysztof Grzelczyk 

Konsulat Generalny RP w Vancouver
1177 West Hastings Street, Suite 1600,Vancouver, B. C. V6E 2K3
tel. (0-01604) 6883-530, 6884-730; fax 6883-537
tlx (04) 507677 CONSPOL VCR
e-mail: vancouver.info@vancouver.msz.gov.pl; http://www.vancouver.msz.gov.pl

Dni i godziny przyjęć: śr. 13.00 – 16.00, poń. wt. czw. piątek: - 10.00 – 13.00

Biura Konsulatu są nieczynne w święta kanadyjskie oraz polskie.

Kompetencje terytorialne obejmują prowincje:
Brytyjską Kolumbię, Albertę, Yukon i Terytoria Północno-Zachodnie.

 Szef placówki: Konsul Generalny Marcin Trzciński

Przeloty odbywają się samolotami rejsowymi z międzylądowaniami. Dokładne informacje o godzinach przelotów i zbiórce  znajdą Państwo w liście przewodnim, który prześlemy na ok. dwa tygodnie przed wycieczką.

Podczas niektórych lotów na terenie Europy, linie lotnicze nie zapewniają posiłku oraz napojów. Wówczas istnieje możliwość kupienia kanapki na pokładzie za ok. 5 EUR/szt. Podczas długich rejsów transatlantyckich będą serwowane dwa posiłki, w tym co najmniej jeden ciepły oraz zimne i ciepłe napoje.

Wybór miejsca w samolocie możliwy jest tylko podczas odprawy na lotnisku.

Jednostką monetarną w Kanadzie jest dolar kanadyjski  (CAD).

1 USD = ok. 1,3 CAD, 1 EUR = 1,5 CAD.

Dolar dzieli się na 100 centów. W obiegu są zarówno banknoty, jak i monety. Banknoty mają następujące nominały: 5, 10, 20, 50, 100 CAD. Monety:  5 centów (nickel), 10 centów (dime), 25 centów (quarter), 1 dolar (loonie), 2 dolary (toonie), nie ma w obiegu monet penny (1 cent).

 

Godziny otwarcia sklepów:  Sklepy otwarte są zwykle w godzinach 10:00-18:00. W dużych miastach również w niedzielę w godzinach ok. 12.00-17.00. Niektóre domy towarowe zamykane są o godzinie 21.00 (oprócz niedziel) a w soboty o 18:00.

Należy pamiętać, iż większość cen prezentowana jest bez podatku, a podatek w zależności od prowincji może być różny – od 5 do 15,5%. Podatki dzielą się na GST (Good Sales Tax) – ma stałą wartość 5% i ląduje w kasie rządu Kanady; PST (Provincional Sales Tax) – ustalany przez rządy prowincji i lądujący w ich kasie oraz HST (Harmonised Sales Tax) – jest to podatek łączący GST i PST, używany tylko w Prowincjach Atlantyckich.

Przykładowo – wkładając do koszyka zakupy o wartości $100 w Toronto, zapłacimy za nie 113$ w kasie.

Grupie towarzyszy licencjonowany polski pilot wycieczek, który spotyka się z grupą w dniu wylotu na lotnisku w Warszawie. W Kanadzie jest również przewodnik miejscowy posługujący się językiem angielskim oraz przewodnicy miejscy w wymaganych przez przepisy miejscach. W zwiedzanych miejscach polski pilot tłumaczy to, co o zabytkach opowiadają lokalni przewodnicy. Pilot nie oprowadza grup po zwiedzanych miejscach, jednak służy zawsze swoją wiedzą i doświadczeniem.

Kanada podzielona jest na kilka prowincji i podobnie jak w Stanach Zjednoczonych, każda z części administracyjnych w kraju może wprowadzać własne przepisy. Także te dotyczące ruchu drogowego. Niemożliwe jest więc określenie przepisów dla całego kraju. W prawie istnieją jednak kwestie, które specjalnie się nie różnią. W kraju obowiązuje ruch prawostronny. W miastach wiele dróg się krzyżuje, więc należy pamiętać o jednej z najważniejszych zasad – kto pierwszy na skrzyżowaniu, ten pierwszy je opuszcza. Jeśli pojazdy pojawiają się równocześnie, wtedy pierwszeństwo ma ten z prawej strony.

W miastach należy pamiętać także o obowiązku zatrzymania się przy żółtym autobusie szkolnym, jeśli ten staje na przystanku.

Na prowincji ostrożność przyda się przy omijaniu łosi czy niedźwiedzi, które często pojawiają się na drogach.

AUTOKAR

Podczas trasy grupa przemieszcza się autokarami dostosowanymi do liczebności grupy.

Ze względu na długie przejazdy autokarem, dla Państwa wygody radzimy zabrać dmuchane poduszki pod szyję.

W części trasy po Kanadzie zachodniej, autokar 24 osobowy, nie jest wyposażony w toaletę. W części trasy po Kanadzie wschodniej, autokar 56 osobowy będzie wyposażony w toaletę.

Kolejność zapisu na wycieczkę decyduje o wyborze zajmowanych miejsc w autokarze. 

 

SAMOLOTY

Zgodnie z programem wycieczki w Kanadzie odbędzie się jeden przelot wewnętrzny na trasie Montreal – Calgary. Bilety na przelot będą w posiadaniu pilota.

Na trasach wewnętrznych obowiązują te same zasady przewozu bagażu, co podczas przelotów międzynarodowych.

Podczas trasy będą Państwo mieli okazję spróbować różnych dań lokalnej kuchni, która przejęła elementy różnych kuchni europejskich. Śniadania są spożywane w hotelach i mają formę bufetu.  Pozostałe posiłki, są organizowane w restauracjach lokalnych, które dobieramy bardzo starannie, najczęściej są to lokale poza hotelami. W zależności od dnia serwowane są lunche lub kolacje. Napoje do posiłków są dodatkowo płatne.

Najlepiej zabrać ze sobą zarówno gotówkę, jak i karty kredytowe. Nigdy jednak nie należy trzymać ich w jednym miejscu. Dobrze jest również gotówkę rozłożyć na części. Przyda się specjalna torebka zawieszana na szyi bądź pasek z kilkoma kieszeniami, gdzie można trzymać pieniądze. Bezwzględnie należy pilnować pieniędzy w takich sytuacjach jak przepakowywanie, zakupy czy wymiana waluty.

Różnica czasu między Polską a Kanadą wynosi pomiędzy 4,5 godzin a 10 godzin zależnie od strefy czasowej w Kanadzie, gdzie występuje 6 głównych stref czasowych.

 

Newfoundland Standard Time ( - 4,5 godzin)

Atlantic Standard Time (- 5 godzin)

Eastern Standard Time ( - 6 godzin)

Central Standard Time ( – 7 godzin)

Mountain Standard Time ( – 8 godzin)

Pacific Standard Time ( - 9 godzin)

Kanada z powodu olbrzymiego obszaru ma klimat zmienny, od umiarkowanego na południu, po subpolarny i polarny na północy. Na północy Kanady występuje klimat subpolarny i polarny (arktyczny) co oznacza, że temperatura spada nawet do -35°C. Na północy kraju w krajobrazie dominuje tundra i bagna, pokryte śniegiem i lodem. W centrum kraju występuje klimat kontynentalny chłodny, natomiast na południu jest on umiarkowany ciepły. Tak więc na północy Kanady średnia temperatura lipca wynosi –5°C, a na południu 21°C. Na niezwykle pięknych dzikich obszarach Kanady panuje klimat umiarkowany, dzięki któremu są tu doskonałe warunki rozwoju obszarów leśnych. Ponad 40% powierzchni kraju porastają lasy, a na pozostałym obszarze znajdują się jeziora i rzeki

 

Średnie najwyższych (W) i najniższych (N) temperatur w wybranych miastach, podane w °C

 

Miesiąc

Toronto

Quebec

Calgary

Vancouver

Banff

W

N

W

N

W

N

W

N

W

N

I

-1

-7

-7

-16

-1

-13

7

1

-3

-12

II

0

-6

-4

-14

1

-11

8

2

0

-11

III

5

-2

1

-8

4

-8

10

3

5

-7

IV

12

4

9

0

11

-2

13

6

10

-2

V

18

10

18

6

16

3

17

9

15

2

VI

24

15

22

11

20

7

20

12

19

5

VII

27

18

25

14

23

10

22

14

22

7

VIII

26

17

24

13

23

9

22

14

22

7

IX

21

13

19

9

18

4

19

11

16

3

X

14

7

11

3

12

-1

14

 7

10

-1

XI

8

2

4

-3

3

-8

9

3

0

-8

XII

2

-3

-3

-11

-1

-13

6

1

-5

-13

 

  • Hotele, z których korzystamy na trasie to obiekty o lokalnym standardzie 3*. Łazienki wyposażone są w ręczniki kąpielowe, mydło, szampon (wszystkie w niewielkich opakowaniach) oraz papier toaletowy. W niektórych pokojach znajdują się także: szczoteczki i pasta do zębów, jednorazowe klapki, suszarka do włosów, czajnik oraz sejf.  Zdarza się, że łazienki wyposażone są w dodatkowe produkty (gąbka do masażu, prezerwatywy, itp.) – wszystkie one są dodatkowo płatne. W razie wątpliwości prosimy pytać pilota. Hotele oferują 24 godzinny dostęp do ciepłej wody.
  • W pokojach mogą znajdować się mini bary. Napoje i słodycze, które znajdują się w środku są dodatkowo płatne.
  • Doba hotelowa trwa, w zależności od hotelu od godziny 12:00-14:00 do godz. 12:00 dnia następnego. Istnieje prawdopodobieństwo, że po porannym przylocie pokoje nie będą jeszcze dostępne; w takim przypadku najpierw realizowana będzie część zwiedzania. Po otrzymaniu przez pilota potwierdzenia z hotelu o możliwości wcześniejszego zakwaterowania, grupa pojedzie do hotelu.
  • Ze względu na bogaty program zwiedzania, zazwyczaj nie ma możliwości powrotu do hotelu w ciągu dnia (grupa wyjeżdża rano po śniadaniu, a wraca wieczorem po kolacji).
  • Zdarzają się hotele, które dysponują basenem i jeśli grupa wróci do hotelu w godzinach otwarcia basenu, można z niego skorzystać. Warto w związku z tym wziąć ze sobą czepek i kostium kąpielowy.
  • dużych ręczników kąpielowych – są dostępne w każdym pokoju,
  • ubrania dostosowane do trasy i terminu (proszę sprawdzić tabelę klimatyczną): lekkie, oddychające, wygodne, sweter lub inne ciepłe okrycie ( może się przydać podczas pobytu w górach  czy w klimatyzowanych pomieszczeniach),
  • wygodne obuwie, np. sportowe, trekkingowe, które przyda się podczas pobytu w górach i krótkich trekkingów,
  • leki zażywane regularnie (leki zażywane codziennie lub co kilka dni należy ZAWSZE wkładać do bagażu podręcznego),
  • okrycie głowy dla ochrony przed słońcem, strój przeciwdeszczowy,
  • okulary przeciwsłoneczne, krem z filtrem, balsam nawilżający,
  • przejściówkę do gniazdka elektrycznego,
  • karty pamięci do aparatu fotograficznego lub zapasowe filmy, baterie,
  • preparat przeciwko komarom.

Bagaż podręczny nie powinien być zbyt duży i ciężki. Warto trzymać dokumenty lub pieniądze w oddzielnych saszetkach, dodatkowo w plastikowych torbach, co ochroni jest przed kurzem czy wilgocią.  Dotyczy się to głównie paszportu, biletów lotniczych czy pieniędzy.  

Ze względu na przelot samolotem (zarówno podczas przelotów międzynarodowych, jak i wewnątrz kraju) w bagażu podręcznym nie wolno przewozić przedmiotów zaliczanych do niebezpiecznych (nożyki, pilniczki oraz płyny, żele i aerozole itp.). Zgodnie z przepisami płyny przewożone w bagażu podręcznym muszą znajdować się w pojemnikach, z których żaden nie może przekraczać 100 ml - muszą być one zapakowane w jedną przezroczystą plastikową zamykaną torbę o pojemności nie przekraczającej jednego litra (np. torebka dwuścienna w wymiarach 22 cm x 15cm, z plastikowym suwakiem). Perfumy i alkohol zakupione w sklepach wolnocłowych można wnosić na pokład samolotu, jednak muszą być one zapakowane w specjalnie zapieczętowane przez personel sklepu torby.

PŁYNY O POJEMNOŚCI POWYŻEJ 100 ML, ZAKUPIONE POZA UE, NIE MOGĄ BYĆ WWOŻONE DO UE W BAGAŻU PODRĘCZNYM (oznacza to, że jeśli powrót do kraju odbywa się przez port UE, nie można dokonać zakupu takich płynów na lotnisku w Ameryce).

Definicja substancji płynnych, których w dużych ilościach nie wolno przewozić w bagażu podręcznym obejmuje: wodę i inne napoje, zupy, syropy, perfumy, żele (np. do włosów), pasty (w tym pasty do zębów); kosmetyki w płynnej formie (błyszczyk, podkład, tusz do rzęs), kremy, odżywki i oliwki, spraye, substancje płynne pod ciśnieniem (np. żele do golenia, dezodoranty) oraz inne substancje o podobnej konsystencji.

W bagażu podręcznym przyda się długopis, gdyż podczas podróży wypełnia się formularze wjazdowe, wyjazdowe, deklaracje celne itd. 

UWAGA: Baterie, powerbanki, akumulatory itp. muszą być zapakowane w bagażu podręcznym.

Z uwagi na charakter wycieczki najwygodniejszym bagażem będzie walizka na kółkach o niewielkich rozmiarach.

Podczas pakowania przydatne okażą się duże plastikowe torby. Może się zdarzyć, że w trakcie podróży część ubrań zamoknie od deszczu czy wilgoci w powietrzu.

Zdarza się, że podczas lotu kosmetyki tracą szczelność i rozlewają się w bagażu. Dobrze jest je również zapakować w oddzielne plastikowe woreczki.

Jeśli podróżujemy z drugą osobą, mając do dyspozycji dwie walizki, dobrze jest spakować część rzeczy każdej z osób do jednej, pozostałe do drugiej. W przypadku opóźnienia jednego bagażu przez linie lotnicze, co zdarza się bardzo rzadko, pozwoli to komfortowo doczekać momentu dostarczenia przez linię zagubionego bagażu.

Podczas wycieczki nie zapewniamy Państwu usług bagażowych w hotelach. Podczas pobytu na lotnisku usługi bagażowe nie są objęte ceną wycieczki, w niektórych miejscach nie są one w ogóle dostępne. Może się zdarzyć, że będą Państwo musieli sami przenieść bagaż z autokaru do hali odlotów. Prosimy wziąć to pod uwagę przygotowując bagaż.

 

Bagaż główny: Waga bagażu nadanego przez 1 osobę w trakcie odprawy biletowo-bagażowej nie powinna przekraczać 20 kg lub 30 kg (w zależności od linii lotniczej). Dla dwóch lub więcej osób posiadających jedną sztukę wspólnego bagażu, waga bagażu nie może przekroczyć również 20 kg lub 30 kg. Informacje o przewoźniku oraz o limicie bagażowym znajdą Państwo w liście, który prześlemy na ok. dwa tygodnie przed wylotem.

Podczas przelotu wewnątrz Kanady ciężar nadanego bagażu nie może przekroczyć 20 kg/os. Każda linia lotnicza ma własny taryfikator opłat za nadbagaż (np. KLM, Finnair ok. 80 EUR za kolejny bagaż o wadze do 23 kg)

UWAGA: Prosimy pamiętać o podpisaniu bagażu i zapięciu na szyfr lub kłódkę.

Nasze firmowe zawieszki otrzymają Państwo z rąk pilota na lotnisku.

Warto zaopatrzyć się w kłódki z certyfikatem TSA (Transportation Security Administration). Służby celne mają prawo otworzyć walizkę w celach kontroli bezpieczeństwa. Tylko takie kłódki mogą być otwarte przez służby celne bez uszkadzania ich. Pozostałe po otwarciu nie nadają się już do użytku. Dotyczy się to jednak tylko służb celnych w Europie i USA. 

Bagaż podręczny: 1 sztuka, nieprzekraczająca wymiarami sześcianu o wymiarach 55cm / 40cm / 20cm i nie cięższą niż 5-7 kg (zależnie od linii lotniczych); a także płaszcz, parasol, niewielkich rozmiarów torebkę i niewielką ilość materiałów do czytania na pokładzie samolotu. Wszystkich pasażerów obowiązują przepisy dot. przewozu bagażu, np. zakaz przewozu przedmiotów niebezpiecznych oraz przepisy celne i graniczne.

Podczas spotkania na lotnisku pilot przekaże Państwu dokumenty podróży: wydruk biletu elektronicznego na przelot międzynarodowy oraz polisę ubezpieczeniową. Pilot wręczy również zawieszki na bagaże. Dokumenty  zostaną wydane po okazaniu dowodu osobistego lub kopii umowy z naszym biurem. Bilety na przelot wewnętrzny w Kanadzie będzie miał ze sobą  pilot.

UWAGA: Po odprawie prosimy nie wyrzucać wydruku biletu elektronicznego. Może okazać się on niezbędny podczas powrotnego lotu do Polski.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu linia lotnicza zapewnia przelot w późniejszym terminie,  a jeśli to konieczne także nocleg i wyżywienie. 

WIZA:

Ruch bezwizowy obejmuje posiadaczy wszystkich ważnych polskich paszportów (zarówno z cechami biometrycznymi, jak i bez cech biometrycznych, wydanymi od 28 sierpnia 2006 r.). Zniesienie obowiązku wizowego nie daje automatycznej gwarancji wjazdu na terytorium Kanady. Decyzję co do długości pobytu w Kanadzie oraz odnośnie wjazdu na teren Kanady podejmuje urzędnik imigracyjny na przejściu granicznym. Niektóre kategorie osób - w szczególności osoby, które były w przeszłości deportowane z Kanady lub które były karane - mogą być pozbawione prawa wjazdu. Okres bezwizowego pobytu wynosi maksymalnie 6 miesięcy, o ile przy wjeździe nie zostanie określony krótszy czas pobytu. Praca oraz nauka bez zezwolenia jest nielegalna. 

UWAGA:  15 marca 2016 roku władze Kanady wprowadziły wymóg posiadania przez obcokrajowców podróżujących drogą lotniczą w ramach ruchu bezwizowego (w tym Polaków) elektronicznego potwierdzenia podróży (Electronic Travel Authorization). Opłata za wydanie tego elektronicznego dokumentu - powiązanego z numerem paszportu wnioskodawcy - wynosi
7 CAD, płatności można dokonywać jedynie kartą płatniczą, poprzez zabezpieczoną stronę internetową udostępnioną przez rząd kanadyjski. Ważność eTA przewidziano na 5 lat, chyba że paszport utraci ważność, zostanie wykupiony nowy dokument lub urzędnik imigracyjny cofnął eTA. Należy wziąć pod uwagę, że większość eTA zostanie zaakceptowana w ciągu kilku minut od złożenia wniosku, ale w niektórych przypadkach procedura może zająć kilka dni. Sugerujemy złożenie wniosku o eTA z odpowiednim wyprzedzeniem. Jedynym oficjalnym portalem, gdzie należy aplikować o eTA jest portal rządu kanadyjskiego: 

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta/apply-pl.html  

14 dni

Kanada - wschód i zachód

Cena za osobę:

CENA WKRÓTCE